När ska man putsa fönstrena?
När du bör putsa dina fönster är upp till dig, men vanligtvis rekommenderas det att putsa fönstrena en gång på våren respektive hösten. Om din bostad är nära en väg eller vatten kan du behöva putsa dina fönster vid fler tillfällen. Förutom att nyputsade fönster ser väldigt fint ut bidrar underhållet även till att förlänga dess livstid.
Vad kostar fönsterputs?
Priset för fönsterputs variera. Ibland är priset angett per fönster, medan det i andra fall är angett per påbörjad timme. Ditt fönsterputs-pris kan variera beroende på hur utsatta (och därmed smutsiga) dina fönster är och vilken fönstertyp du har. Det vanligaste är dock att alla hushåll får samma standardpris.
Bra att veta

Kostnadsfri avbokning av städning kan göras 24 timmar före städtillfället. I annat fall sker full debitering. Avbokningar måste ske på vardagar mellan kl 08.00 till 16.00 och ska meddelas till kundtjänst per telefon eller E-mail.
OBS! Alla kunder som har regelbunden hemstädning har rätt till 2 akuta avbokningar per år utan kostnad!
Vi lämnar garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss.
Stockholm Kvalitet Hemstädning AB hanterar nycklar och larmuppgifter på ett betryggande sätt så att de inte riskerar att hamna i obehörigas händer.
Genom att följa företagets miljöpolicy bidrar Stockholm Kvalitet Hemstädning AB till en minskad miljöpåverkan. Samtidigt leder detta till en förbättrad arbetsmiljö för medarbetarna och ett mer hälsosamt och långsiktigt hållbart resultat för våra kunder.
Alla fakturor skickas via e-post. Om fakturan inte betalats inom den angivna tiden (tio dagar) kommer vi skicka en påminnelse. Faktura kommer inom några dagar efter utfört arbete. Regelbundna städningar faktureras en gång i månaden.
Uppsägningstid hos oss är 30 dagar.
Har du synpunkter på städningen som kräver åtgärd? Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga med sitt val av städföretag och därför erbjuder vi alla våra kunder 100 % Nöjd-Kund-Garanti. Garantin syftar till att understryka vår höga städkvalité vid alla arbeten.
All typ av reklamation görs via info@kvalitetstadning.se inom 2 arbetsdagar. Reklamationer gjorda senare än 2 arbetsdagar efter städtillfället behandlas inte.
Att alla åtgärder utförs kostnadsfritt.